Retail Marketing ဘာလဲ … ဘယ္လဲ?

Standard

Retail Marketing ဆိုတာ ေရာင္းအားေကာင္းေစရန္အလို႔ငွာ မိမိဆိုင္ (အေရာင္းေနရာ) ကိုသိေအာင္လုပ္ျခင္း၊ မိမိဆိုင္မွာပဲ ေစ်း၀ယ္သူမွ အၿမဲတမ္း၀ယ္ျဖစ္ေစရန္ႀကိဳးစားျခင္း၊ မိမိဆိုင္ရွိကုန္ပစၥည္းမ်ားကို အေရာင္းျမွင့္တင္ျခင္းကို ဆိုလိုပါတယ္။ Retail Marketing အေျခခံသေဘာတရားေတြကိုေတာ့ First Comment မွာ Link ျပန္ Share ေပးထားပါတယ္။ ဒီအေျခခံကိုနားလည္တာအျပင္ Trend ေတြကို သိလာဖို႔လိုလာပါတယ္။ Trend ေတြက ဘယ္ကို ဦးတည္ေနသလဲေပါ့။

Trend ဘက္ကိုၾကည့္လိုက္ရင္ ေတာ္ေတာ္ေလး ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္နဲ႔ကို ေျပာင္းလဲေနတာကို အားလံုးပဲ သတိထားမိမယ္ထင္ပါတယ္။ သိပ္အမ်ားႀကီးလိုက္မေျပာဘူးဆိုရင္ အဓိကအားျဖင့္ (၃) ခု ျဖစ္လာႏိုင္တယ္လို႔ ခန္႔မွန္းမိပါတယ္။
၁) Physical Store ေတြ ျပန္ေခတ္စားလာမယ္ …

အားလံုးေတြ႕ျမင္ေနရတဲ့အတိုင္း Online Shopping Site ေတြ Facebook Online Shop ေတြ ေတာ္ေတာ္ေလး ေခတ္စားခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ Online Shopping Trend ေတာ္ေတာ္ေလး တြင္က်ယ္လာျခင္းနဲ႔အတူ အခုဆိုရင္ Online Shop ေတြ Offline မွာလည္း ဆိုင္ခြဲေတြဖြင့္လွစ္ၿပီး In-store Experience ေကာင္းေတြ မိမိတို႔ ေစ်း၀ယ္သူေတြကို ေပးဖို႔ ႀကိဳးစားလာၾကပါတယ္။ Online to Offline သာမက Offline to Online ဆိုသလို Retail Sector ရဲ့ အေျပာင္းအလဲတစ္ခုကို ျမင္ရတာပါ။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာပဲ Offline က Supermarket ႀကီးေတြလည္း Online မွာ ေရာင္းခ်လာဖို႔ အလားအလာေတြလည္း ေမွ်ာ္လင့္လို႔ရပါတယ္။

Marketer ေတြကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္းေပါ့ … O2O တို႔ Integrated Marketing Communication တို႔ ေန႔တိုင္း စဥ္းစားရပါေတာ့မယ္။ Online ကလုပ္ခ်င္တာလုပ္ Offline က သြားခ်င္တာသြားဆိုတာေတြ နားလိုက္ပါေတာ့။ တစ္သားတည္းက်ၿပီး မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္တဲ့ Communication Strategy (360’ ဆိုလား 😀) ေတြနဲ႔ ေစ်းကြက္ကို ခင္းက်င္းၾကပါေတာ့မယ္။ ေစ်း၀ယ္သူေတြအတြက္ ေရြးခ်ယ္စရာပိုမ်ားလာေတာ့မယ့္ အေျခအေနမွာ ကိုယ့္ကုန္အမွတ္တံဆိပ္ကိုပဲ သစၥာရွိရွိလက္တြဲသြားဖို႔ နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ႀကိဳးပမ္းလာၾကေတာ့မွာပါ။ In-store Shopping Experience ေကာင္းဖို႔လည္း လံုး၀ ေမ့လို႔မရပါဘူး။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ Supply Chain Delivery ေကာင္းေကာင္းလုပ္ႏိုင္တဲ့ (Logistics ေကာင္းေကာင္းႏိုင္နင္းတဲ့) Company ေတြ ေစ်းကြက္ကို ဦးေဆာင္ပါလိမ့္မယ္။ Free Shipping ေတြကိုဦးတည္တဲ့ Promotion Activity ေတြ ေခတ္စားလာမယ္လို႔ ထင္ရပါတယ္။
၂) App ဆိုမွ App ပဲ …

Tech Company ေတြ မ်ားျပားလာျခင္းနဲ႔အတူ Mobile Shopping App ေတြ ပိုမို မ်ားျပားလာလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္။ Banking Sector တိုးတက္လာျခင္းေၾကာင့္ Payment ပိုင္းမွာ ပိုမိုတြင္က်ယ္လာျခင္းကေန ၀ယ္ယူမွဳပံုစံေတြ ေျပာင္းလဲလာႏိုင္ပါတယ္။ အခုေတာ့ Cash on Delivery (ပစၥည္းလာပို႔မွ ပိုက္ဆံရွင္း) က ေခတ္အစားဆံုးေပ့ါ။

Marketer ေတြကေတာ့ UX (User Experience) တို႔ UI (User Interface) တို႔ စတဲ့ အေျခခံေလးေတြကို မေမ့ေလ်ာ့ေနဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ေစ်း၀ယ္သူအတြက္ သူတို႔ရဲ့ Buying Journey ကို အေကာင္းဆံုး အေထာက္အကူျဖစ္ေစမယ့္ Shopping App ေလးေတြကတဆင့္ ရိုးရွင္းလြယ္ကူၿပီး သံုရလြယ္ကူတဲ့ App ပံုစံကို ဖန္တီးရင္း ေစ်း၀ယ္သူေတြနဲ႔ အေကာင္းဆံုး နီးစပ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။ ယခင္လုပ္ေနၾက Offline မွာသံုးေနတဲ့ ATL Ad (Above The Line Advertising) ေတြ၊ တခ်ိဳ႔ BTL Ad (Below The Line Advertising) ေတြ၊ email Marketing ေတြထက္ (တို႔ဆီမွာ လူေတြက email မွ မဖတ္ၾကတာေနာ္ 😀) In-app Promotion Activity ေတြကေန ေစ်း၀ယ္သူေတြနဲ႔ Engage လုပ္လာၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ Customer Service အတြက္ AI (Artificial Intelligence) ေတြကတဆင့္ ႀကိဳးပမ္းတာေတြ ပုိမိုျမင္ေတြ႕ရဖို႔ရွိပါတယ္။
၃) Data! Data! Insight! Insight! ဆိုတဲ့ စကားလံုးေတြ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ၾကားရမယ္ …

တိုးတက္လာတဲ့ နည္းပညာေတြကတဆင့္ ေစ်း၀ယ္သူေတြရဲ့ Data ေတြ ပိုမိုသိရွိလာၾကပါလိမ့္မယ္။ ဘယ္သူေတြ၀ယ္ေနတာလဲ? ဘယ္သူေတြက မ၀ယ္ေတာ့တာလဲ? ဘာ၀ယ္တာလဲ? ဘယ္အခ်ိန္၀ယ္တာလဲ? ဘယ္လို၀ယ္တာလဲ? စတဲ့ Data မ်ိဳးေတြကို နည္းပညာအကူအညီနဲ႔ လြယ္ကူစြာသိရွိလာၾကပါလိမ့္မယ္။

Marketer ေတြကေတာ့ ေစ်း၀ယ္သူေတြနဲ႔ တကယ့္ကို နီးနီးစပ္စပ္တစ္သားတည္းက်ေစမယ့္ Campaign ေတြ Product Offer ေတြနဲ႔ ပြဲထြက္လာၾကေတာ့မွာပါ။ Data ကုိ ေကာင္းေကာင္းကစားႏိုင္တဲ့ Marketer ေတြပဲ ေစ်းကြက္ထဲမွာ ပန္းပန္ၾကမွာပါ။ Management ဘက္က Data မရွိပဲ ဘာမွလာမေျပာနဲ႔ဆိုတာေတြလည္း ျမင္ရၾကားရဦးမွာပါ။ အဲေတာ့ Data ရရွိႏိုင္ဖို႔ Data ကို ေကာင္းေကာင္း သိရွိနားလည္ဖို႔ေတြအျပင္ အသံုးခ်ဖို႔အထိ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။
Trend ေတြကေတာ့ ေျပာင္းေနဦးမွာပါ။ ဒါကေတာ့ စာေရးသူရဲ့ အျမင္သက္သက္ဆိုေတာ့ သံုးသပ္ထားမိတာေလးေတြရွိရင္လည္း Comment Box မွာ Share လုပ္သြားပါဦး။ အျမင္ခ်င္း ဖလွယ္ၾကတာေပါ့ …

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
“Marketing is a race without a finishing line” ~ Philip Kotler

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s