မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္စဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္စြမ္းကို တိုးတက္ေစမည့္ နည္းလမ္းမ်ား

Standard

တကယ္လို႔မ်ား သင့္ကို အထက္လူႀကီး ဒါမွမဟုတ္ သင့္ရဲ့ Boss က “မင္းဟာ Strategic မျဖစ္ဘူး” “မင္းရဲ့ ဒီကိစၥရပ္အေပၚေတြးေခၚတဲ့ပံုစံဟာ Strategic ျဖစ္တယ္လို႔ ငါမထင္ဘူး” လို႔ ေျပာလာတဲ့အခါမ်ိဳးေတြ ႀကံဳဖူးၾကမွာေပါ့။ စာေရးသူကိုယ္တိုင္လည္း ႀကံဳခဲ့ဖူးေတာ့ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္ေလာက္ေတာင္ စိတ္ထဲ မခ်ိတင္ကဲျဖစ္မလဲဆိုတာ ကိုယ္ခ်င္းစာမိပါရဲ့။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ “ငါက Strategic ျဖစ္တယ္” လို႔ ဘယ္လိုေျပာရမွန္းလည္း မသိသလို၊ သူမ်ားက “Strategic မျဖစ္ဘူး” လို႔ေျပာရင္လည္း စိတ္ထဲမွာ ေအာင့္သက္သက္နဲ႔ ခံစားရမွာ မလြဲမေသြပါပဲ။ Strategic Thinking ဆိုတဲ့ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္စဥ္းစားေတြးေခၚျခင္းဆိုတာ ဒီလိုမ်ိဳး ေျပာင္းလဲမွဳေတြျမန္ဆန္လြန္းတဲ့ေခတ္ႀကီးမွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတိုင္းမွာရွိတဲ့ လူေတြအကုန္လံုးအတြက္ အရမ္းကို အေရးႀကီးပါတယ္။

ေသခ်ာစဥ္းစားဖို႔လိုအပ္တာက Strategic Thinking ဆိုတာ Senior Executive ေတြ Managerial Positions ကလူေတြပဲ ရွိရမယ့္ အရာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုပါပဲ။ JD (Job Descriptions) မွာ မပါေသာ္ျငားလည္း အဖြဲ႔အစည္းတြင္းမွာရွိတဲ့ လူတိုင္းမွာ သူ႔ Level အလိုက္ ေတြးေခၚႏိုင္တဲ့ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္တဲ့စဥ္းစားေတြ ရွိေနရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲလိုမဟုတ္ပဲ ရာထူးအဆင့္ဆင့္ေတြ ရလာတိုးလာၾကတဲ့အခါ မိမိ Department အေနနဲ႔ အဖြဲ႔အစည္းအေပၚ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္စီမံကိန္းေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လုိက္လံအားျဖည့္ေပးႏိုင္မွဳ နည္းလာမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဟုတ္ၿပီ… ဒီလိုဆို ျပန္ေမးဖို႔လိုလာတာက ဘယ္လို Step ေတြကိုလုပ္ရင္ လက္ရွိကိုယ္အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ေနရာမွာ Strategic ျဖစ္ျဖစ္ အလုပ္ေတြလုပ္ကိုင္ႏိုင္မလဲဆိုတာပါ။ အခ်က္ ၄ ခ်က္အတိုင္း လိုက္လုပ္ေနဖို႔ပါပဲ။

သိ – အၿမဲတမ္းေလ့လာေနၿပီး Trend ေတြကို သိေနပါေစ

Strategic ျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္ လက္ရွိျဖစ္ေနတဲ့ ျပင္ပေျပာင္းလဲမွဳ (Trend) ေတြကို သိေနရမွာျဖစ္ပါတယ္။ မိမိလုပ္ကိုင္ေနတဲ့ Industry နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း ေျပာင္းလဲမွဳေတြကစၿပီး ဘယ္အရာေတြက မိမိ Company ရဲ့ အဓိက ေမာင္းႏွင္အားေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ေနလဲဆိုတာကိုလည္း အၿမဲသိရွိနားလည္ေနရပါမယ္။ ဒီလိုျပင္ပ Trend ေတြအျပင္ Internal Trend ေတြကိုလည္း ေမ့ထားလို႔မျဖစ္ပါဘူး။ Internal Trend ဆိုတာကေတာ့ Company တြင္းက ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာေတြက Management အဖြဲ႔ရဲ့ စိတ္၀င္စားျခင္းကိုခံေနရတာလဲ၊ ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မိမိရဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ အခက္ေတြ႔ေနရလဲ၊ ဘယ္အရာေတြက Corporate Level ဗ်ဴဟာေတြကို ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြလဲ စတဲ့အရာမ်ိဳးေတြကို ဆိုလိုတာျဖစ္ပါတယ္။

ေတြး – ခက္ခဲမယ္ထင္တဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးေတြ ေတြးေတာၿပီး ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ျပန္ေမးေနပါ

Trend ေတြနဲ႔ယဥ္ပါးေနၿပီဆိုတာနဲ႔ Strategic Thinking အေလ့အက်င့္ကို စတင္လို႔ရပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ဆက္လုပ္ရမွာက ကိုယ္ေတြးထင္ထားတဲ့အရာေတြဟာ Overview ကိုျမင္ႏိုင္ေသာ Big Picture ပံုစံမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုတာပါ။ ရွင္းပါတယ္ … အဓိကကေတာ့ သူမ်ားေတြရဲ့ အေတြးအျမင္ေတြအားလံုးကို လက္ခံႏိုင္ဖို႔ပါ။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြရဲ့ အေတြးအျမင္ေတြကို လိုက္ၿပီး ခံစားတတ္ဖို႔လိုပါတယ္။ မိမိရဲ့ သိခ်င္စိတ္ျပင္းျပမွဳကတဆင့္  ျဖစ္ႏိုင္ေခ်အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ခ်ဥ္းကပ္ပံုအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ျဖစ္ႏိုင္မယ့္ ရလာဒ္ေတြကိုပါ ႀကိဳတင္ ျမင္လာေစပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ၿပီး အၿမဲတမ္းကိုယ့္ကိုကုိယ္ ခက္ခဲေစမယ့္ ေမးခြန္းမ်ိဳးေတြ ရွာေဖြေမးျမန္းေနရင္းနဲ႔ အသားက်ရွင္သန္တတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။ အဲဒီကေနတဆင့္ မိမိရဲ့ Boss ဒါမွမဟုတ္ အထက္လူႀကီးက ေမးလာမယ့္ ေမးခြန္းတိုင္းဟာ မိမိရဲ့ အေလ့အက်င့္နဲ႔ ေလ့လာမွဳေတြေၾကာင့္ အေျဖေတြတိုင္းအတြက္ အၿမဲတမ္း အဆင္သင့္ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။

ေျပာ – ေျပာတာဆိုတာေတြ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ျခင္းကို ဦးတည္ပါေစ

လုပ္သမွ် ခ်မျပတတ္ရင္ သြားၿပီေလ။ အၿမဲတမ္း ေခါင္းထဲမွာ ဘာၿပီး ဘာေျပာမယ္၊ ဘာၿပီး ဘာလုပ္မယ္ဆိုတာေတြ တန္းစီထားသင့္ပါတယ္။ ေျပာသမွ်အားလံုးထဲကေန မိမိေပးခ်င္တဲ့ အဓိကအေရးႀကီးဆံုး Message ကုိ နားေထာင္ေနတဲ့သူအားလံုးရသြားေအာင္ ခ်ျပႏိုင္ေအာင္ ျပင္ဆင္ရပါမယ္။ အဲေတာ့ ေရးတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေျပာတာပဲျဖစ္ျဖစ္ အရာတိုင္းကို ေသခ်ာျပင္ဆင္ထားရပါမယ္။ အဓိကအခ်က္အလက္ေတြကို Logic ေပၚအေၿခံခံၿပီး ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားရွိရပါမယ္။ တင္ျပတဲ့ေနရာမွာ အဓိကအခ်က္ေတြကို ဇြတ္ေျပာေနတာထက္ ျပႆနာေတြရဲ့ အေျဖျဖစ္ေၾကာင္းကို အရင္ဆံုးေျပာသင့္ပါတယ္။ ဆိုလိုခ်င္တာက မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ မိမိ Boss ဒါမွမဟုတ္ အထက္လူႀကီးနဲ႔ ေဆြးေႏြးတဲ့အခါ အျမင့္ပိုင္းမဟာဗ်ဴဟာေတြသာျဖစ္သင့္ၿပီး အျခားနည္းဗ်ဴဟာ (Tactics) ေတြကေတာ့ email ပို႔ရံုဆို အဆင္ေျပပါၿပီ။

ျပဳ – စဥ္းစားေတြးေခၚဖို႔အခ်ိန္ရွိေအာင္နဲ႔ သေဘာထားကြဲလြဲမွဳေတြေပၚ ျပဳမူေနထိုင္တတ္ပါေစ

Meeting ေတြအရမ္းမ်ားပါတယ္။ Meeting ေတြမ်ားျခင္းက မဟာဗ်ဴဟာေတြေတြးေခၚဖို႔ အခ်ိန္ေတြကို ဖဲ့ယူပါတယ္။ Management အဖြဲ႔နဲ႔ေဆြးေႏြးတဲ့အခါ မိမိရဲ့ မဟာဗ်ဴဟာေတြအေပၚ ေဆြးေႏြးႏိုင္မွဳေတြ နည္းသည္ထက္နည္းလာပါတယ္။ အဲလိုဆိုရင္ေတာ့ ေဟာင္းေနေပမယ့္ ေကာင္းေနေသးတဲ့ Stephen Covey ရဲ့ “Importance / Urgent Matrix” ေလးကို သံုးသင့္ပါတယ္။ (Link http://www.businessinsider.com/how-to-use-stephen-coveys-time-management-matrix-2015-12 – မသိေသးတဲ့သူမ်ားအတြက္ပါ။) “အေရးႀကီး”တာနဲ႔ “အလ်င္လို”တာကို သိျခင္းကတဆင့္ မလိုအပ္တဲ့ Meeting ေတြကို မတက္ေတာ့ပဲ မိမိရဲ့ အလုပ္စားပြဲေပၚမွာ အာရံုေကာင္းေကာင္းစိုက္ႏိုင္လာၿပီး မဟာဗ်ဴဟာေတြအတြက္ အခ်ိန္ေတြပိုရွိလာေစပါလိမ့္မယ္။ ဒါ့အျပင္ အလုပ္ေတြလုပ္ေနရင္းနဲ႔ပဲ ခက္ခဲတဲ့ေမးခြန္းေတြ မိမိကိုယ္ကိုကိုယ္ေမးေနရင္း လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြရဲ့ တခါတရံ သေဘာထားကြဲလြဲမွဳေတြကိုလည္း ေနသားတက် တည္ၿငိမ္စြနဲ႔ ေျဖရွင္းႏိုင္လာပါလိမ့္မယ္။ လူေတြေပၚမွာ အေျခမခံေတာ့ဘဲ ျဖစ္စဥ္ေတြ ျပႆနာေတြေပၚမွာ အေျခခံတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကေန အေျဖေတြကို ရွာတတ္လာပါလိမ့္မယ္။

ဖတ္လိုက္ရင္ခဏေလးနဲ႔ ျမင္လြယ္ေပမယ့္ တကယ္တမ္း လုပ္ၾကည့္မယ္ဆို ခက္ခဲႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ျပန္လည္ သံုးသပ္ေနရင္းကေနၿပီး မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ စဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္စြမ္းေတြ ျမင့္တက္လာပါလိမ့္မယ္။

(စာေရးသူ အလုပ္လုပ္တဲ့ Company ရဲ့ ေကာင္းမွဳေၾကာင့္ Harvard Business School က Trainer တစ္ေယာက္နဲ႔ ဒီကိစၥရပ္အေပၚ ေဆြးေႏြးခြင့္ရခဲ့ၿပီး၊ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြကို ျပန္လည္မွ်ေ၀ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s