Marketing 4.0 ကေျပာတဲ့ Content Marketing

Standard

Content ဆိုတာ ပံုစံသစ္နဲ႔ေၾကာ္ျငာတစ္ခုသာ … Hashtag (#) ဆိုတာ Brand တစ္ခုအတြက္ Tagline အသစ္ပါ … (Initiating Conversations with Powerful Storytelling)

ကဲ … ဒီဘက္ေခတ္မွာ Marketer ေတြလုပ္စားရတာ မလြယ္ကူေတာ့တာက ကိုယ့္ေၾကာ္ျငာထဲမွာ ကိုယ္ေျပာထားတဲ့ အမွန္တရားပါဆိုတဲ့အရာေတြကိုေတာင္ ေစ်း၀ယ္သူေတြက မယံုေတာ့တဲ့ေခတ္။ ဆိုလိုခ်င္တာက လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၂၀ ကလို ျမ၀တီကျပတဲ့ တရုတ္သိုင္းကားၾကားထဲ TVC 30 စကၠန္႔ ကို 10 spots ေလာက္ရိုက္လိုက္ရင္ မနက္က်ရင္ေစ်းထဲမွာ ေျပး၀ယ္တဲ့ေခတ္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ Internet ကဆင့္ သယ္ေဆာင္လာတဲ့ ပြင့္လင္းျမင္သာမွဳေတြက Content Marketing ကို ေမြးဖြားေပးလိုက္တာပါပဲ။ လူေတြ Internet ကေနခ်ိတ္ဆက္လာတာကဆင့္ Brand တစ္ခုခ်င္းစီရဲ့ တကယ့္ အမွန္တရားပါဆိုတဲ့ အရာေတြကို သိရေစတယ္။ လူေတြက သူတို႔ပစၥည္းတစ္ခုကိုမ၀ယ္ခင္ သူမ်ားေတြကို ေမးၿပီေလ။ ဘာေမးတာလဲဆိုေတာ့ အမွန္စင္စစ္ Brand တစ္ခုအတြက္ သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြရဲ့ ပကတိအျမင္ေတြ။ လူေတြက သူမ်ားေျပာတဲ့ Brand တစ္ခုကို Marketer ေတြ ေၾကာ္ျငာထဲမွာေျပာေနတာထက္ ပိုၿပီးယံုလာၾကတယ္။

Content Marketing တိုတိုနဲ႔လိုရင္းေျပာမယ္ဆိုရင္ Brand ေတြကိုယ္တိုင္ဟာ စာအုပ္တိုက္ေတြလုိပဲ။ ဥပမာ Brand ေတြကိုယ္တိုင္က မဂၢဇင္းတစ္အုပ္လိုပဲ။ စာဖတ္သူနဲ႔  အတြင္းက်က်ဆက္စပ္ႏိုင္မွဳရွိဖို႔လိုအပ္လာတယ္။ အထဲမွာပါတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြက Target Audience ကို ဘယ္ေလာက္ထိ စိတ္၀င္စားေစမွာလဲ၊ ဘယ္လိုဆက္စပ္မွဳရွိတာလဲနဲ႔ ဘာေတြအသံုး၀င္ေစမွာလဲဆိုတာက သူတို႔ဆီကို ကိုယ္ေပးခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လိုမ်ိဳးတံု႔ျပန္မွာလဲဆိုတာေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးလည္းက်ေရာ Content Marketing က ဆြဲေခၚသြားတာက Marketer ေတြသည္ Brand Promoter ေတြဆိုတာထက္ Storyteller ေတြအျဖစ္ ေရာက္ရွိသြားေစတယ္။ အဲဒီေတာ့ Content ေတြက ေၾကာ္ျငာပံုစံသစ္အသြင္ကိုေဆာင္လာၿပီး၊ #hashtags ေတြက Social Media ေတြေပၚမွာ အရင္တုန္းက Tagline ေတြလိုမ်ိဳး လုပ္ေဆာင္လာၾကတယ္။

Content Marketing အေၾကာင္းေျပာမယ္ဆိုရင္ Social Media အပိုင္းက တကယ့္အေရးအႀကီးဆံုးပါပဲ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာဆိုရင္ Social Media ေလာကမွာ Facebook ႀကီးက ဘုရင္တစ္ဆူေပ့ါ။ ဥပမာ – Online Shop တစ္ခုကေန ကိုယ္ႀကိဳက္တာေလးတစ္ခုေလာက္၀ယ္မယ္ဆိုပါစို႔။ ဒီ Product နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ Review ေတြ၊ Comment မွာ ဘာေရးထားလဲဆိုတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြ၊ Visitor Post ေတြ၊ Rating ေတြ အကုန္ၾကည့္တတ္ၾကတယ္ေလ။ အဲဒါတင္မကေသးပဲ ပိုေသခ်ာေအာင္ဆိုၿပီး Status တင္ေမးတာေတြလည္း ရွိေသးတယ္။ ဒါေတြဟာဘာကိုျပေနသလဲဆိုေတာ့ Content Marketing ေခတ္မွာ ကိုယ့္ Brand က ဘာႀကီးပါ၊ ညာႀကီးပါလို႔ ေအာ္ေနတာ အေရးမဟုတ္ဘူး။ သူမ်ားက ကိုယ့္ Brand ကို မင္းက ဘာႀကီးပါ၊ ညာႀကီးပါလို႔ ေျပာတာကမွ အစစ္။ (ေျပာပါတယ္ … ဒီဘက္ေခတ္ Marketing လုပ္ရတာ မသက္သာပါဘူးလို႔)

အရင္တုန္းက လူေတြက တီဗီြ၊ ေရဒီယ္ိုေတြကလာတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေရြးခ်ယ္လို႔မရပဲ ၾကည့္ရနားေထာင္ရတယ္။ အခုေတာ့ Social Media ေရစီးေၾကာင္းမွာေတာ့ လူေတြ Content ေတြကို Consume လုပ္တဲ့အခါ ေၾကာ္ျငာေတြက ေႏွာက္ယွက္လို႔မရေတာ့ပါဘူး။ ဥပမာ YouTube မွာ သင့္အတြက္ အခ်ိန္ ၅ စကၠန္႔ပဲ ေၾကာ္ျငာအတြက္ အခိ်န္ေပးပါတယ္။ (SKIP AD ဆိုတာႀကီးမႏွိပ္ဘူးဆိုရင္ေပါ့) Marketer ေတြကသာ အဲဒီ ၅ စကၠန္႔အတြင္း Attention မယူႏိုင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ေရထဲကို ခဲလံုးပစ္ခ်လိုက္သလိုပါပဲ။ (ပလံု …)

Content ေတြဟာ ေၾကာ္ျငာပံုစံသစ္ေတြလို႔ဆိုေပမယ့္ တကယ့္ေတာ့ ဒီႏွစ္ခုက မတူပါဘူး။ ေၾကာ္ျငာဆိုတာက ကိုယ္ေပးခ်င္တဲ့ Message ကို ေစ်း၀ယ္သူကို သိေစျခင္းသာျဖစ္ၿပီး “Content ေတြကေတာ့ လူေတြသိခ်င္ျဖစ္ခ်င္ေနတဲ့အရာေတြကို ကိုယ့္ေပးခ်င္တဲ့ Information ကတဆင့္ ရရွိေစျခင္း” ျဖစ္ပါတယ္။ တိုက္ရိုက္ႀကီးမဟုတ္ဘူးေနာ္။ Engage ျဖစ္တဲ့ Content ေတြအကုန္လံုးဟာ ဒီ Brand ကေကာင္းပါတယ္၊ ၀ယ္ပါ ဆိုတာမ်ိဳးထက္ သူ႔ရဲ့ Personal Lifestyle နဲ႔ မိမိ Brand Equity ကို ခိ်တ္ဆက္ႏိုင္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

“Marketing is a race without a finishing line” ~ Philip Kotler

Advertisements

One thought on “Marketing 4.0 ကေျပာတဲ့ Content Marketing

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s