Marketing 4.0

Standard

Marketing 4.0 ဆိုၿပီး ဂုရုႀကီး Phillip Kotler နဲ႔ အေပါင္းပါ ၂ ေယာက္ကေတာ့ လုပ္ခ်လိုက္ျပန္ပါၿပီ။ Title ကေတာ့ “Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital” လို႔ဆိုလာပါတယ္။ ဘိုးေတာ္ႀကီးကေတာ့ အခုခ်ိန္ထိ အသက္ႀကီးေပမယ့္ မပ်က္စီးေသးဘူးလို႔ဆိုရမွာပဲ။ Trend ထဲမွာအၿမဲရွိေနတုန္းပဲဆိုတာ ဒီစာအုပ္ကေန ခ်ျပလိုက္သလိုပါပဲ။ iBooks Store မွာေတာ့ 17-Nov-2016 ေန႔စြဲနဲ႔ USD 12 ေပးမယ္ဆိုရင္ သင္လည္း ဒီ eBook ေကာင္းတစ္ခုကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ပါတယ္။ Amazon မွာေတာ့ Hardcover ကို USD 17 ေလာက္က်ႏိုင္ပါတယ္။ (Delivery ေတြဘာေတြလည္း ရွိဦးမွာေပါ့ေနာ္)

ဘာေတြမ်ား Marketing 3.0 အၿပီးမွာ Update လုပ္ထားလဲ?

စာေရးသူတို႔အရင္က ေလ့လာခဲ့တဲ့ AIDA Model (Awareness / Interest / Desire / Action) ဆိုတာႀကီးကို Marketing သမားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သိၿပီးသားျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီတစ္ခုမွာေတာ့ ဆရာႀကီးက AIDA ကေန 5A ဆိုၿပီး ဆိုလာပါတယ္။ 5A ဆိုတာကေတာ့ အရင္ Buying Process နဲ႔ နည္းနည္းသိပ္မကြာဘူူးလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ Aware – လိုအပ္ခ်က္ကို သတိထားမိ၊ သိရွိလာမယ္ / Appeal – ဒါကိုေျဖရွင္းဖို႔ အပတ္တကုတ္ရွာေဖြမယ္ / Ask – ေလွ်ာက္ၿပီးသူမ်ားကိုေမးမယ္ / Act – ၿပီးတာနဲ႔ ၀ယ္မယ္ / Advocate – ၿပီးရင္ ျပန္ၿပီး Feedback ေတြေပးမယ္ေပ့ါ။ ZMOT (Zero Moment of Truth) နဲ႔ ျပန္ခ်ိတ္လို႔လည္းရပါတယ္။ သူမ်ားရဲ့ Second Moment (Advocacy) ေတြက ကိုယ့္ရဲ့ ZMOT (Appeal + Ask) ေတြေပါ့။ ရွင္းပါတယ္။ Marketing သမားေတြရဲ့အလုပ္ေတြက အဲဒီ 5A ေတြကို တစ္ခုခ်င္း လိုက္ကလိေနဖို႔ပါပဲ။ 5A ကိုဘယ္လိုကလိမလဲဆိုတာကိုလည္း စဥ္းစားဖို႔လိုလာျပန္ပါၿပီ။

ဘာေတြ ျပင္ဆင္ၾကမလဲ?

၁) ေစ်း၀ယ္သူေတြနဲ႔မိမိတို႔ၾကားမွာရွိတဲ့ Connectivity ဟာ အခုအခ်ိန္မွာဆိုရင္ Marketing သမိုင္းေၾကာင္းတစ္ခုလံုးရဲ့ အေရးအႀကီးဆံုး ျဖစ္လာပါတယ္။

၂) ေျပာင္းလဲတိုးတက္လာတဲ့ နည္းပညာမ်ားနဲ႔အတူ ေစ်း၀ယ္သူေတြနဲ႔ ထိေတြ႕ဆက္ဆံမွဳပံုစံေတြဟာ အခုအခ်ိန္မွာ အေကာင္းဆံုး Differentiation ပံုစံျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။

၃) Marketer ေတြဟာ Brand ေတြ အသက္သြင္းတဲ့အခ်ိန္မွာ ခ်ဥ္းကပ္တဲ့ပံုစံက ‘လူ’ တစ္ေယာက္လိုပဲ ျပဳမူရပါမယ္။

၄) Content ေတြဟာ ေနာက္ဆံုးေပၚအေကာင္းဆံုး Ad ေတြျဖစ္လာပါတယ္။ Hastag (#) ေတြဟာလည္း Tagline ေတြျဖစ္လာပါတယ္။

အဲေတာ့ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ပံုစံသစ္ Marketing ေတြကိုေလ့လာပါ။ ေစ်း၀ယ္သူေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုး WOW moment ေတြကိုဖန္တီးေပးရင္း Loyalty & Vocal Customer Base ကိုတည္ေဆာင္ပါ။ ဘယ္လိုလူေတြက ေစ်း၀ယ္သူေတြ ေရြးခ်ယ္မွဳပံုစံကို ေျပာင္းလဲလာေစမလဲဆိုတာကို ေလ့လာပါ။

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

“Marketing is a race without a finishing line” ~ Philip Kotler

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s